"Bądź kumplem, nie dokuczaj"

     Cartoon Network uruchomił kampanię społeczną „Bądź kumplem, nie dokuczaj”, która jest adresowana do dzieci, nauczycieli i rodziców. Organizatorzy chcą uświadamiać dzieciom, jak bolesne i krzywdzące mogą być niekoleżeńskie zachowania.

    Wyniki badań Instytutu Badań Edukacyjnych są niepokojące - już co drugi uczeń szkoły podstawowej regularnie doświadcza dokuczania ze strony innych dzieci. Najwięcej uczniów doświadcza obgadywania, nastawiania klasy przeciwko nim oraz wykluczaniem z grupy - jest to zarazem najbardziej dotkliwe zachowanie postrzegane przez najmłodszych. Połowa uczniów spotyka się z wyzywaniem, obrażaniem i krzykiem, a 42% uczniów jest ośmieszanych i wyzywanych.

    W kampanii wykorzystane są krótkie filmy animowane przedstawiające problem dokuczania z różnych perspektyw. Fundacja Dzieci Niczyje udostępniła ofiarom dokuczania swoje telefony zaufania 116 111 i 800 100 100 oraz kontakt online. W trakcie trwania kampanii każdy będzie mógł tam anonimowo uzyskać fachową pomoc

     Kampania „Bądź kumplem, nie dokuczaj” została objęta patronatem merytorycznym Instytutu Badań Edukacyjnych i Fundacji Dzieci Niczyje, a honorowy patronat nad kampanią objął Rzecznik Praw Dziecka. Do współpracy przy kampanii organizator ponownie zaprosił psycholog Małgorzatę Ohme.

    Ambasadorem akcji został piłkarz reprezentacji Polski Grzegorz Krychowiak.

Więcej na: http://badzkumplem.cartoonnetwork.pl/- kliknij