Odblaskowe spacery w roku szkolnym 2016/2017

   Wszyscy nasi uczniowie otrzymują w każdym roku elementy odblaskowe. Stanowią one niewątpliwie ozdobę szkolnych plecaków, ale przede wszystkim sprawiają, że dzieci są widoczne na drogach.

   Nasi najmłodsi uczniowie chętniej korzystają z odblaskowych kamizelek. Wprowadziliśmy już zwyczaj spacerów w kamizelkach. Teraz nasi uczniowie są nie tylko ładni, ale przede wszystkim bezpieczni!

 

Czytaj więcej: Odblaskowe spacery w roku szkolnym 2016/2017

Materiały edukacyjne dla dzieci z oddziałów przedszkolnych na rok szkolny 2015/2016

  1. PAKIET EDUKACYJNY – ODKRYWAM SIEBIE, SZKOŁA TUŻ- TUŻ. Wydawnictwo: MAC Edukacja; Autor: Wiesława Żaba – Żabińska.
  2. Język angielski - „New Sparks Starter”: wydawnictwo - Oxford; autor: K.Harper, M.Szpotowicz,  M.Szulc-Kurpaska
  3. Religia – „ Jestem dzieckiem Bożym”; wydawnictwo - Jedność;
    autor: ks. D. Kurpiński, J. Snopek
  4. Piórnik z wyposażeniem (klej, nożyczki, gumka, ołówek, temperówka).
  5. Grube kredki ołówkowe.
  6. Farby, pędzle do malowania, pojemnik na wodę.
  7. Bloki (techniczny biały, kolorowy i z czarnymi kartkami).
  8. Papier kolorowy – wycinanka.
  9. Bibuła karbowana w 2 kolorach; bibuła gładka (do witraży).
  10. Plastelinę miękką 2x (co najmniej 12 kolorów, najlepiej firmy  ASTRA).
  11. Teczka tekturowa 2x.
  12. Ryza papieru kolorowego – ksero.
  13. Obuwie na zmianę oraz worek na buty (podpisane).

Warunki i sposób realizacji podstawy programowej w oddziałach przedszkolnych

    „Podstawa programowa wychowania przedszkolnego opisuje proces wspomagania rozwoju i edukacji dzieci objętych wychowaniem przedszkolnym. Przedszkola oraz inne formy wychowania przedszkolnego w równej mierze pełnią funkcje  opiekuńcze, wychowawcze i kształcące. Zapewniają dzieciom możliwość wspólnej zabawy i nauki w warunkach bezpiecznych, przyjaznych i dostosowanych do ich potrzeb rozwojowych”.

Czytaj więcej: Warunki i sposób realizacji podstawy programowej w oddziałach przedszkolnych

INDYWIDUALIZACJA PRACY Z DZIECKIEM W ODDZIAŁACH PRZEDSZKOLNYCH

METODY I FORMY PRACY

     Każde dziecko jest inne, różniące się potrzebami i możliwościami rozwojowymi od rówieśników.  Zatem celem wychowania przedszkolnego jest udzielanie pomocy dziecku, jest ono, bowiem nierozerwalną częścią społeczności przedszkolnej i już od pierwszych dni pobytu w oddziale przedszkolnym można kształtować jego charakter, spojrzenie na świat i otaczającą rzeczywistość. Każdy wychowanek wymaga od nauczyciela szczególnej uwagi, dlatego ważne jest planowanie zajęć, aby były interesujące i jednocześnie pozwoliły każdemu wychowankowi zrobić krok do przodu.

Czytaj więcej: INDYWIDUALIZACJA PRACY Z DZIECKIEM W ODDZIAŁACH PRZEDSZKOLNYCH